Више од 100 онлајн изложби и критика

Портал SEEcult.org позива све љубитеље савремених визуелних уметности на вођења кроз више од 100 изложби које су протеклих година снимили у музејима и галеријама широм Србије, разговарајући са више стотина уметника и кустоса о концептима, идејама и ставовима које су желели да представе, али и о проблемима са којима се суочавају на сцени. Осим серије прилога у оквиру пројекта Вођење, који реализују од 2012. године, позивају све да погледају на њиховом  YouTube каналу и више од 60 прилога насталих у оквиру пројекта Критика на делу NFC Filmart, који партнерски реализују у текстуалном и видео формату, у сарадњи са бројним ликовним критичарима и изложбеним просторима.

Музеји, установе културе и независне галерије, у којима су оба серијала снимљена, могу да користе прилоге постављањем на своје сајтове или друштвене мреже (уз навођење извора), с обзиром да саме углавном немају сличан садржај, а ванредно стање због пандемије коронавируса је прилика да подсете публику на програме које су организовали, али и да скрену пажњу на њих онима који их нису посетили.

Вођења кроз изложбе и епизоде критике снимљене су у широком спектру излагачких простора – од највећих музеја попут Народног, Музеја савремене и Музеја примењене уметности, Музеја Југославије, Музеја града Београда и Музеја савремене уметности Војводине, преко галеријских простора попут Културног центра Београда, Дома омладине Београда, Студентског културног центра, Уметничке галерије „Надежда Петровић“ у Чачку, галерија савремене уметности у Панчеву, Суботици… до независних и алтернативних галерија попут Ремонта, У10, Магацина у Краљевића Марка и Оставинске, Инеxа…

Међу уметницима на чије вас изложбе воде кроз серијал Вођење су: Ана Крстић, Саша Марковић Микроб, Драгољуб Раша Тодосијевић, Милован Дестил Марковић, шкарт, Никола Џафо, Андреја Кулунчић, Урош Ђурић, Жолт Ковач, Владимир Перић и Милош Томић на 55. Бијеналу у Венецији, Марица Радојчић, Маја Живановић Миловановић, Бранислав Николић, Зоран Поповић, Бреда Бебан, Михаел Милуновић, Симонида Рајчевић, Младен Миљановић, Балинт Сомбати, Радош Антонијевић, Александар Рафајловић, Наташа Кокић, Јасмина Цибиц, Славимир Стојановић, Божидар Мандић и Породица бистрих потока, диСТРУКТУРА, Тања Остојић, Марија Драгојловић, Јелена Јуреша, Рена Редле и Владан Јеремић, Давор Коњикушић, Александрија Ајдуковић, Иван Петровић, Бранка Кузмановић, Горан Стојчетовић, Милица Ракић, Срба Траванов, Радомир Дамњановић Дамњан, Илија Шошкић, Слободан Машић, Душан Герзић Гера, Јелена Аранђеловић, Милица Стојшин и Марија Аранђеловић, Даниел Ковач, Аница Вучетић, Драган Илић, Кевин Џером Еверсон…

Ту су и многобројне групне изложбе, попут Меморијала „Надежде Петровић“ у Чачку “Дубок сан” (2012),“Ко то тамо пева” (2014),“Пред судом” (2016),“Лимитед” (2018),финала награде “Димитрије Башичевић Мангелос” од 2012. до 2019; Октобарског салона “Гуд лајф/Гоод Лифе” (2012), “Нико не припада ту више него ти” (2013), “Ствари које нестају” (2014), Бијенала уметности у Панчеву “Де/Ре/Конструкција: простор, време, сећање” (2012), “Линије времена – документи 1981-2012” (2014), “СЕЕ Арт Гатес: стања стварности” (2016), “Просторни агенс” (2018), али и изложби као што су “Перспективе” (МСУВ, 2012), “Шта се догодило са МСУ?“ (МСУБ, 2012), “100 дела из збирки МСУ. Југословенска уметност од 1900. до 1945.” (Музеј Југославије, 2014), “50 уметника из збирки МСУ – Југословенска уметност од 1951. до 1989” (Кућа легата, 2014), “Секвенце. Уметност Југославије и Србије из збирки Музеја савремене уметности” (МСУБ, 2017), “Видео, телевизија, антиципација” (Салону МСУ, 2013), “Добитници награде САНУ из Фонда Иван Табаковић” (Галерија САНУ, 2015), “Између приватног и јавног” Биљане Томић, Добриле Денегри и Јеше Денегрија (Кућа легата, 2015), “Руска авангарда у Београду” (Музеј Југославије, 2015), “Расцензурисаше ли ти се уметници” (Оставинска галерија, 2016), “Када се Други сусреће са другим Другим” кустоскиње Биљане Ћирић (КЦБ, 2017, “Лекције из ’91” (Музеј Југославије, 2017), „Отисак времена – Графички колектив – 70 година“ (Галерија САНУ, 2019), „Српске лепе уметности 2″ кустоса Бранислава Димитријевића (Оставинска галерија, 2019), те серијал “Критичари су изабрали“ Ирине Суботић “Споменици и идеје” (Ликовна галерија КЦБ, 2016), “Б.В.” Радоње Лепосавића (Ликовна галерија КЦБ, 2018), „Уметник (ни)је присутан“ Данијеле Пурешевић (Ликовна галерија КЦБ, 2019)…

Поред снимака Вођења, датих из угла уметника и кустоса, на YouTube каналу SEEcult.org можете погледати и више од 60 емисија Критике на делу о више од 20 одабраних изложби у Београду и другим градовима Србије, као што су 13. Бијенале акварела у Зрењанину, Изложба вајара/ки Србије 2019, Српске лепе уметности 2, No Longer and Not Yet уметничке групе диСТРУКТУРА, 28. и 29. Меморијал Надежде Петровић у Чачку, 56. и 57. Октобарски салон у Београду, 17. и 18. Бијенале уметности у Панчеву, финале награде „Мангелос“ 2016…

Међу нашим критичарима на делу били су: Јеша Денегри, Маја Ћирић, Маја Станковић, Марија Радош, Мирјана Драгосављевић, Зоран Пантелић, Катарина Костандиновић, Јелена Весић, Мирослав Карић, Снежана Стаменковић, Сања Којић Младенов, Јован Чекић, Оливера Скоко, Вокално-кустоски синдром, Јован Чекић, Биљана Томић, Даница Јововић Продановић, Милан Попадић, Саша Јањић, Мирјана Боба Стојадиновић, Радоња Лепосавић, Вида Кнежевић, Нина Михаљинац, Никола Шуица, Нела Тонковић, Лав Мреновић, Селман Тртовац, Стеван Вуковић, Маријана Коларић, Дуња Рмандић, Ана Богдановић,Весна Мићовић, Ана Панић, Владимир Бјеличић, Симона Огњановић, Уна Поповић, Душан Савић, Ксенија Маринковић, Данијела Пурешевић, Небојша Миленковић, Бранислав Димитријевић, Дејан Сретеновић, Срђан Тунић, Милица Пекић, Сава Ристовић, Игор Оршолић…

Позивају вас да погледате и снимак јавног разговора о највећој прошлогодишњој изложби – ретроспективи „Чистач“ Марине Абрамовић у Музеју савремене уметности у Београду, која је изазвала бурне реакције у јавности, али и недовољан број стручних осврта.

Оба серијала реализована су уз подршку Министарства културе и информисања Србије.

извор: РТВ
фото: Pixabay

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *