Представљена кампања за вакцинацију младих: Вакцина је једини начин да поново будемо заједно
Уједињени фестивали Србије, које предводе EXIT, Beerfest, Lovefest, Arsenal fest и Nišville, покренули су националну кампању за вакцинацију, чији су фокус млади, део популације који је у претходних 14 месеци много тога претрпео. Физичка и ментална изолација којој су они изложени проблем је с којим комплетно наше друштво мора одмах да почне да се суочава. Кампања која је данас представљена на конференцији за медије у Београду, а уз подршку националне платформе Владе Србије – „Србија ствара“, Министарства здравља и градова Београда и Новог Сада, започиње досад најжешћу борбу за крај пандемије и повратак нормалном животу, коришћењем јединог оружја које човечанство има – вакцине.
Уједињени фестивали Србије позивају младе, који су до сада били на последњем месту када је у питању вакцинација и брига о менталном здрављу, да дају свој допринос враћању нормалном животу, преузму одговорност за себе и своју околину, и вакцинишу се. То је једини начин за остварење постављеног заједничког циља – да пре 21. јуна више од 50 одсто пунолетног становништва Србије буде вакцинисано што ће, између осталог, омогућити повратак фестивала и концерата.
Сама кампања делује у два правца: „Нећу више да играм / вртим / свирам сам(а)“, која је усмерена према свима којима недостају концерти и фестивал, и „Има ли неко бољу идеју“, намењена свима онима који нису сигурни да је вакцинација најбољи пут за излаз из пандемијске кризе. Заједничко за оба смера је слоган „Вакцина је једини начин да поново будемо заједно“.
ВИДЕОhttps://youtu.be/fEjALTzuHZ8
Премијерка Србије Ана Брнабић је изјавила да млади у узрасту од 18 до 25 година морају да схвате да, што се брже буду вакцинисали – пре ће моћи да се врате уобичајеном животу, али и дружењима, журкама, фестивалима. „Србија је већ месецима један од глобалних лидера у масовној вакцинацији. Карика која фали је већи број вакцинисане омладине, и ми имамо одговорност и задатак да их мотивишемо. Ова кампања је наш апел младима да се одазову на вакцинацију, како бисмо од 21. јуна земљу могли да отворимо за веће манифестације, које управо њима највише недостају. Боримо се и за ментално здравље наших младих, јер истраживања показују да је током пандемије депресија повећана за 700 одсто. Поставили смо циљ до 21. јуна, ја сам оптимистична и волела бих да га достигнемо пре тога, 15. јуна. Циљ је амбициозан, ако се млади одазову у довољном броју, имамо могућност да га испунимо“, поручила је премијерка.
Оснивач и директор ЕXIT фестивала Душан Ковачевић је истакао да су млади у претходном периоду били називани свакаквим именима, критиковани да су неодговорни и разлог разбуктавања епидемије. То, како је рекао, нису поруке које шаљете ако желите младе на вашој страни. „Уместо тога, потребно је дати им наду, оптимизам и визију повратка нормалног живота, што је њима главна мотивација да се вакцинишу. Међутим, кампања је само још један спот и билборд, уколико је не прати суштина, а то је повратак нормалног живота. Имајући у виду наш успех у масовној вакцинацији, Србија треба да се нађе раме уз раме са земљама победницама над пандемијом, као што су Америка, Кина, Британија, Израел и друге, које увелико укидају све рестрикције, враћају своје концерте и фестивале, враћају живот животу. Излаз је на дохват руке, потребно је да се сви вакцинишимо и све ово постаће реалност. Од нас зависи“, рекао је Ковачевић.
Он се захвалио премијерки Ани Брнабић и Кризном штабу на одређивању датума отварања наше земље – 21. јуна, као што је то учинила и Велика Британија, која ће истог датума укинути све рестрикције. „Имамо месец дана да дођемо до задате бројке од 50 одсто вакцинисаних пунолетних грађана која ће значити да, између осталог, имамо фестивалско лето ове године. Сигуран сам да ћемо у томе успети, јер ништа друго не може бити опција“, поручио је Ковачевић.
Миленко Шкарић, испред BEER Феста и Београдских фестивала, подсетио је да евент индустрија не функционише већ 15 месеци, откако је уведена забрана окупљања.
„Први смо који су били угашени, последњи смо који ћемо бити враћени. Драго нам је да можемо да дамо наш допринос повећању број вакцинисаних младих и борби за јавно здравље“, рекао је Шкарић.
Милош Вучевић, градоначелнк Новог Сада, изјавио је да је поносан на девојке и момке из ЕXIТ тима и других највећих српских фестивала који су припремили сјајну кампању која ће да мотивише младе да се вакцинишу. „Време је да полако враћамо ЕXIТ и друге наше фестивале, да напунимо хотеле и ресторане, да таксисти и кафићи имају посла. Време је и да започнемо борбу за ментално здравлје, поготово младих, које је озбилјно нарушено након скоро 15 месеци откако млади не могу слободно да се друже“, поручио је Вучевић.
Кључни актери српске манифестационе индустрије, окупљени у удружење „Safe Events Serbia“, недавно су представили протокол и предлог мера које ће омогућити да фестивали буду најбезбеднија места окупљања. Тако је предложено да услов за улазак на фестивале буде један од следећа четири принципа: давања на увид потврде о вакцинацији, потврде о поседовању антитела (ИГГ тест), негативног ПЦР или антигенског теста. Мере су предложене у складу с најновијим научним студијама са тест догађаја широм Европе, који су доказале да, ако је улазак на манифестације ограничен на овај начин – ризик од ширења заразе је готово занемарљив. Овај протокол је добио позитивно мишљење Градског завода за јавно здравље Београда и кључних епидемиолога укључених у рад Кризног штаба, након чега је, у име града Београда и Новог Сада, предат Влади Србије на усвајање.
У склопу кампање усмерене ка вакцинацији младих у Србији, покренут је сајт http://www.vracamozivot.rs који ће у реалном времену приказивати напредак кампање, као и то колико смо близу крајњем циљу – 50 одсто имунизованог пунолетног становништа.