УЛАГАЊЕ У БЕЗБЕДНОСТ ПЛОВИДБЕ ДУНАВОМ
На пловном делу Дунава код Новог Сада постављају се модалне навигационе бове, а тамо су данас били градоначелник Новог Сада Милош Вучевић и потпредседница Владе Републике Србије Зорана Михајловић. Вучевић је том приликом нагласио да је веома задовољан што су са Дунава уклоњени ледоломци “Чакор“ и “Вучево“.
– То су бродови који су пропадали 10 година, симболи пљачкашке приватизације у Србији, када је неодговорна власт дозволила да пропадне речна флотила и када смо остали без ледоломаца. Захваљујем се министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре и свима који су учествовали у уклањању тих пловила. Веома је важно што Министарство води рачуна о пловној безбедности и што се поставља најмодернија сигнализација на Дунаву. Јуче смо имали разговор са једном кинеском компанијом о изградњи четвртог моста у Новом Саду, сутра долази друга кинеска компанија, влада велико интересовање за тај пројекат. Радимо убрзано, почетком јесени очекујемо официјалне понуде великих компанија са плановима за реализацију тог значајног подухвата. Пројекат је врло сложен, административно, технички и финансијски, али то је актуелна тема и воде се конкретни разговори. Радује ме велики број градилишта у Србији и Новом Саду, машине можда ремете свакодневицу, али када заврше, значајно побољшају услове живота. Добро је што је и Лука Нови Сад са новим власницима кренула са првим инвестицијама, а када се смири епидемија, надамо се великом броју бродова, на новим пристанима. Добро тече и изградња станова за припраднике снага безбедности, имамо одличну сарадњу са Владом и Министарством коју ћемо и наставити – нагласио је Милош Вучевић.
Потпредседница Михајловић оценила је да због ефикасности градоначелника и градске управе, сви заједнички пројекти који се реализују у Новом Саду, теку без проблема.
– Улагање у водни саобраћај Србије 2012. године било је 11 милиона евра, а данас улажемо 400 милиона евра, са концесијама које планирамо биће пола милијарде. То показује како се развија саобраћајна инфраструктура земље. Никада није било толико километара ауто-путева, реконструисаних пруга, а камоли да се улагало у безбедност пловидбе. Србија је прва земља у Европи која је дуж целог тока Дунава, на својој територији, омогућила обележвање ради безбедности пловидбе. Ове бове помажу пловидбу у лошим временским условима. Улажемо и у реконструкцију и изградњу лука, у бродске преводнице, постављаће се бове и дуж Саве, јер је водни саобраћај подједнако важан и Дунав је водни ауто-пут – рекла је Зорана Михајловић оценивши да су велики инфраструктурни пројекти могући зато што Србија има стабилан буџет, па су инвеститори заинтересовани да улажу. Она је истакла да је Србија једна од ретких земаља у овом делу Европе у којој ни једно градилиште није заустављено.